viernes, 17 de abril de 2015

Fira Tinta Roja

A Sant Pere de Ribes, 
el cap de setmana 18-19 d’abril de 2015, 
Tinta Roja
segona fira de l’edició independent i del llibre polític al Garraf

 Us hi esperem!


La Fira

Tinta roja. Segona fira de l’edició independent i del llibre polític al Garraf
Per segon any, l’Associació d’editorials Contrabandos, l’Espai Contrabandos, l’Ateneu Vilanoví, l’Ateneu Popular de Sitges i el GER de Ribes us convidem a participar a Tinta Roja, segona fira de l’edició independent i del llibre polític al Garraf.
El llibre polític és aquell que, sigui del gènere que sigui, fomenta el pensament crític. L’edició independent es promoguda i practicada per aquelles editorials, col·lectius i llibreries que no formen part de grups que no tinguin per objectiu principal l’edició de llibres.
El racisme i totes les fòbies a la diversitat són sistemes de dominació. Sistemes d’etiquetatge, classificació, divisió i submissió de les persones en base a paràmetres que ni tant sols elles mateixes reconeixen o coneixen. Diu l’escriptor basc Joseba Sarrionandia que el moro, per exemple, “és aquell a qui se li nega la possibilitat de definir-se a sí mateix”. Totes les persones etiquetades, classificades, dividides o submises som mores, i el que podem (i proposem fer) és lluitar contra aquesta dominació.
El que pretenen els llibres de la segona edició de Tinta Roja es contribuir, modestament, a la construcció d’una societat on la dominació no sigui l’eix a partir del qual configurem les nostres relacions.
Com l’any passat, la fira comptarà amb unes activitats prèvies que es celebraran a cadascun dels municipis implicats del la fira, i una fira d’expositores que es celebrarà a Ribes el cap de setmana 18-19 d’abril de 2015.
Apunteu-vos-hi!
————————————————————
Tinta roja. Segunda feria de la edición independiente y de libro político en el Garraf
Por segundo año, la Associación de editoriales Contrabandos (www.contrabandos.org), el Espai Contrabandos, el Ateneu Vilanoví, el Ateneu Popular de Sitges y el GER de Ribes os invitan a participar a Tinta Roja, segunda feria de la edición independiente y de libro político en el Garraf.
El libro político es aquel que, sea del genero que sea, fomenta el pensamiento crítico. La edición independiente es promovida y practicada por aquellas editoriales, colectivos y librerías que no forman parte de grupos que no tengan por objetivo principal la edición de libros.
El racismo y todas las fobias a la diversidad son sistemas de dominación. Sistemas de etiquetaje, clasificación, división y sumisión de las personas en base a parámetros que ni ellas mismas reconocen o conocen. Dice el escritor basco Joseba Sarrionandia que el moro, por ejemplo, “es aquel al que se le niega la posibilidad de definirse a sí mismo”. Todas las personas etiquetadas, clasificadas, divididas o sumisas somos moras, i lo que podemos (y proponemos) hacer es luchas contra cualquier sistema de dominación.
Lo que pretenden los libros de la segunda edición de Tinta Roja es contribuir, modestamente, a la construcción de una sociedad en la que la dominación no sea el eje a partir del que configuramos nuestras relaciones.
Igual que el pasado año, la feria cintará con unas actividades previas que se celebrarán en cada no de los municipios en los que hay entidades populares implicados en la feria, y una feria de expositoras que se celebrará en Ribes el fin de semana del 18-19 de abril de 2015.
Apuntaros!

No hay comentarios: