miércoles, 29 de agosto de 2007

150.000 exemplars de Tirant lo Blanc, a cura de Jordi Tiñena

Arriba un noi amb la furgona de l'impremta Romanyà Valls i demana pel Manolo, que no hi és. Em tocarà descarregar els palets amb les noves fornades de reedicions. Els paquets són de deu exemplars cadascú, i venen embolcallats amb un plàstic molt relliscós. Se'm fa difícil mantenir el fràgil equilibri i que no caiguin tots a terra. Alguna vegada m'ha passat. Centenars d'exemplars estesos pel terra. Glups.

Sé que un dels exemplars de Tirant lo Blanc que tragino cap al magatzem és el número 150.000. Sí, en aquesta edició arribem als 150.000 exemplars. Per una editorial petita i independent no està gens malament, oi? Oi. Jo de petit no vaig arribar a llegir-me el Tirant lo Blanc de Laertes, o potser sí, no el recordo. Sí que vaig llegir-me el mític El gos dels Baskerville, a l'escola.



Fet i fet, la col·lecció Arcà és molt bona i ECONÒMICA, senyors, molt econòmica. Per exemple, tot un Dràcula a onze euros. Títols com ara Planilàndia, del qual Calaso en parla meravelles en el seu Cien cartas a un desconocido, per 5,41 €, ... Noms grandiosos de la literatura, com ara Conan Doyle, H.P Lovecraft, Txèkhov, Henry James, per dir-ne només uns quants...

En fi. 150.000 exemplars de Tirant lo Blanc i 33 edicions. Això es mereix una celebració, aniré al paqui i adquiriré una cocacola. Té, mira, ara ve en Manolo, tot corrents pel carrer Montseny. El transportista li dóna records d'un amic seu de Romanyà, i em diu;

—Aquest home és una màquina, eh, una màquina de traginar.







Etiquetes Technorati


No hay comentarios: